onsdag 4 mars 2009

Färdig med silket!

Jag såg på någons blogg (svensk, men kan inte minns vilken...) någon som stickade direkt med silk hankies-arna utdragna. Det blev effektfullt och fint!





Jag har spunnit mina silkesrutor. Och har jädrans ont i händerna/fingrarna. Det var generösa 60 gram rutor som till slut blev 440 meter 3-trådigt och väldigt tunt.





Nu har jag lika många rutor kvar att spinna (gröna), eftersom jag köpt nya av Tina :-) Men jag tror att jag spinner lilla kungsfiskaren först. Det finns gratismönster på en fin (tycker jag) cape på Ravelry som heter Kingfisher. Fast jag undrar om fibrerna räcker? Men man kanske kan kombinera med något annat garn... Tänka, tänka...

3 kommentarer:

fale artut sa...

Oj, så himla fint! Härligt att fantisera om vad det ska kunna bli, när du har klämt färdigt....

The Willow Fairy sa...

Så vackert och så tunnt. Vad ska det bli? Helt underbar glans

Tina sa...

Man vågar väl inte ens tänka på hur många timmar det garnet tog att göra!! Ser urfint ut iallafall!

I nåt hyfsat nyligen nummer av Spin Off tror jag att det var en artikel just om att sticka med hankies ospunna. Såg väldigt fint ut i artikeln.