fredag 13 februari 2009

Silk hankies

Kan man posta spinnsaker som inte är Månadsklubben men från Spinspiration här?

Jag spinner i alla fall mina silk hankies (som Tina har färgat underbart) enligt den "vanliga" metoden, dra loss en ruta, peta hål i mitten och sträck ut. Sedan drar man runtom, man känner hur mycket man ska dra och man får ta i ganska rejält. Men det är kul! Hörde också att eftersom det både är korta och långa fibrer (?) så blir det "textur", så man behöver inte arbeta så mycket att få det helt jämt. Mitt garn blir supertunt, så jag ska nog navajo tvinna det sedan. Hur som helst tycker jag det är jättekul och det är otroligt hur långt man kan dra ut en silkesruta.













1 kommentar:

Tina sa...

Självklart kan du skriva om annat än månadsklubben! Det är så kul att se vad ni gör med fibrerna!

Det ser verkligen tunnt ut - kommer ta tid det där! Men fint blir det, och det är ju skönt att inte behöva koncentrera sig massor på jämnheten - om det nu är kört ändå menar jag :)