onsdag 18 augusti 2010

Duva

Hej hopp!
Det var längesen jag hade nåt att posta här. Men nu så!

Jag har spunnit "duva" som var fibern för april -09.
Det blev ca 60 m tvåtrådigt och en liten slatt entrådigt blev över. Det gråa är entrådig gotlandsull som satt på spolen jag behövde. :-)


När duvan kom tyckte jag det var så vacker att jag inte vågade röra den. Jag har tagit fram den många gånger o klappat på den. Men ville inte spinna för jag var rädd att förstöra det vackra.
Nu talade den iaf om att den ville bli tvåtrådig och kanske en scarf/sjal.
Bilden gör verkligen inte färgerna rättvisa! Undrar om garnet kommer ligga lika länge innan jag vågar sticka av det? :-)

1 kommentar:

Tina sa...

Vilket vackert garn!!
Både det entrådiga och det 2 trådiga, och det gotlandsullen. Med så vackert garn gör det väl inget om den ligger till sig lite, garnet kan ju vara ett mål i sig :)