tisdag 30 mars 2010

Blåmesstrumpor

Efter mycket om och men har jag äntligen stickat färdigt ett par strumpor i mitt blåmesgarn. Jag är inte helt nöjd med resultatet . Jag gillar egentligen inte att sticka strumpor, och är därför inte heller särskilt bra på det. Eller om det är för att jag är dålig på det jag inte gillar det... Hursomhelst blev de för stora och jag är inte allt för förtjust i hur hälen blev. Men, men. Färdiga är de i alla fall. Förhoppningsvis kan jag hitta ett hem till dem hos någon med lite större fötter än jag.





4 kommentarer:

Tina sa...

SNYGGA blev de iallafall! Jag ska också sticka blåmesstrumpor, vilket år som helst....

Jag gillar hur du har vitt till hälar och tår, det ser läckert ut :)

Tina

Åsa i Skuttunge sa...

Jag håller med Tina...snygga var dom i alla fall. Blåmesen skulle varit stolt!!

Lise-Lotte sa...

Jag tycker också att dom är fina! Och vilket fint garn du har spunnit. Tycker också mycket om färgkominationen.

Åsa sa...

Ja, det här var en av mina favofärgningar i klubben. Spännande att du valde strumpor, är det inte lite strävt? Och jag som ändå gillar när det är lite raspigt :-)