onsdag 9 september 2009

Duvan som flög

Sista fibern från månadsklubben blev spunnen hastigt och lätt, det var en helt annorlunda fiber än samma sort från en annan förhandlare...., riktigt skönt. Den andra var jag inte så nöjd med, jag var helt ny spinnare och svor över tråden som rök av hela tiden! Nu var det bara roligt. Dock såg jag efteråt att det blev lite hårt spunnet, men det är mitt eget fel. 530 m blev det, wpi har jag inte mätt. Hint, maken , om du läser det här skulle en wpi-mätare kunna stå på listan inför en dag senare i höst.... Duvan flög lika rakt in i en sjal, efter mönster från Fale Artut, tillsammans med en tråd kidsilk. Det blev en ganska stor sjal, som i söndags försvann på cruisetur mot Russland och som så skall få bo i USA med sin nya ägare. Nedanför visar dottern upp sjalen.

Och i dag kom ny månadsfiber, Åska, i merino. I like! Min lilla son hjälpte mig att fläta fibren siden jag inte hinner spinna den just nu, och trodde han skulle få ny halsduk. Sorgen var stor när jag lade bort den.... Men där har vi kanske en ny trend: Fiberflätahalsdukar??? :-)

1 kommentar:

Tina sa...

Vad fin den är - hoppas den blir väl mottagen!

Det är extra kul att få se något uppstickad av garnet också, det blir ju en helt annan sak än att se "bara" garnet.