fredag 10 april 2009

Blåmes

Jag ligger lite efter med att spinna månadsullen men nu i vårvädret har jag i alla fall spunnit upp min "blåmes". Jag delade bara ullen på längden en gång och spann rakt av. Måste säga att masham-ullen var otroligt lättspunnen. Kedjetvinnade sen för att behålla färgerna. Det blev mindre bra. Jag behöver öva för att få det jämnt och snyggt när jag kedjetvinnar. Jag fick ihop 200 meter 3-trådigt garn, WPI 15. Tanken är att det ska bli sockor av det här, och eftersom jag tvivlar på att det kommer att räcka så har jag även spunnit 50 gram vit masham att komplettera med.


5 kommentarer:

The Willow Fairy sa...

Vackert

Tina sa...

Så fint!
Jag har också tänkt göra sockor av min blåmes, och kompletera med vit masham, men mitt garn är entrådigt. Blir dom någonsin av får vi jämföra :)

Marie sa...

Snyggt!! Jag använde min Blåmes dels till ett tobaksfodral, dels till sockskaft. Foten stickade jag i annat passande garn. Skaften är sååå mjuka och sköna.

fale artut sa...

Åh, så fint! Riktigt läckert!

Unknown sa...

Jag har sett början på sockorna (;-)) dom är jätte snygga!! En ren fröjd för ögat!!
Tina du får färga mer blåmes och ha i affären det skulle vara kul att prova....