lördag 7 juni 2008

Färdig med turkosen

Turkos: Först delade jag allt på längden i långa fina stråk (den skär sig motduken men ni förstår principen)



Sen blev det ett raskt spinnande, så jag hann inte med att fotografera....

Jag tvinnade i ett löst tvåtrådigt garn - men inte vet jag hur jag hade spunnit för när den ena spolen var slut hade jag 25 g kvar på den andra (!!) Vad göra - jo det blev 85 g tvåtrådigt och 25 gram kedjetvinnat.



Så här efteråt hade det nog varit bättre och kedjetvinnat alltihop - det blev liksom bättre. (se bilden nedan - kedjetvinnat närmast kameran) )Men jag ska ge bort den stora härvan i födelsedagspresnt och jag tror att hon gillar det här lite lösare.

1 kommentar:

Anna sa...

Kedjetvinnat? Ser underbart ut! Finns det någon bra beskrivning på nätet hur man gör eller en speciellt bra bok?