söndag 18 maj 2008

Turkos fotboll

Den här gången drog jag ut alla fibrerna till ett enda långt band och gjorde ett jättestort nystan av det. Nystanet placerades på rockhuvudet och så var det bara att spinna :-) Det funkade mycket bra, rockhuvudet är så halt att bollen snurrade runt efterhand som jag spann.



Och här är resultatet - 580 meter 1-trådigt garn i två härvor. Jag gillade hur färgerna fördelade sig på det här sättet att hantera fibrerna, det blev längre sträckor med samma färg. Nästa problem blir nog att fundera ut hur jag skall kunna behålla färgerna i "vad det nu skall bli". Funderar på någon typ av sommarsjal - färgerna är lite somriga tycker jag och tittar ut på en blå himmel...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen supersnyggt!! Färgerna kom riktigt till sin rätt i din härva.

Mitt nästa projekt blir att öva mig i att spinna snyggt 1-trådigt och även fixera så att stickningen inte vrider sig.

textil sa...

Tack! Det är iofs Tina som skall ha rosen för färgerna :-)
Det här garnet blev nog lite väl fixerad tror jag - i varje fall lite mera än vad jag gillar! Man lär sig så länge man håller på... hoppas jag!